Betalning och priser
Priserna på våra produkter är föremål för fluktuationer som påverkas av utbud och efterfrågan, begränsad försäljning i samband med kampanjer och många andra faktorer.
Vi har förståelse för att vi inte kan ge mer information om våra interna prisberäkningar.
Vi rekommenderar att du besöker vår webbplats då och då eftersom vi regelbundet genomför kampanjer och att du anmäler dig till vårt nyhetsbrev för att få exklusiva specialerbjudanden och rabatter.
Om du redan har gjort en beställning på vår webbplats och priset har ändrats kan du kontakta vår kundtjänst så återbetalar vi prisskillnaden.
Vi rekommenderar att du besöker vår webbplats då och då eftersom vi regelbundet genomför kampanjer och att du anmäler dig till vårt nyhetsbrev för att få exklusiva specialerbjudanden och rabatter.
När det gäller återbetalningar för vi alltid över ersättningen till den betalningsmetod som valdes från början.
Har du begärt en partiell eller fullständig ersättning genom en ansökan eller reklamation men inte mottagit denna? Vi ber om ursäkt. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig omgående.
Alternativet kontantbetalning kommer med en tilläggsavgift eftersom endast specialiserade teams hos våra speditörer kan genomföra detta alternativ på ett säkert sätt, och därför är det jämförelsevis dyrare än en normal beställning
Om du har prenumererat på vårt nyhetsbrev och inte fått någon kupong, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att tillhandahålla en lösning för dig.
Har ett produktpris ändrats på vår hemsida efter att du gjort din beställning? Eller har du glömt att lösa in din rabattkod från vårt nyhetsbrev? Inga problem: Vår kundtjänst hjälper dig gärna.
Om du vill köpa som företagskund kan du kontakta vår företagsavdelning direkt genom att skriva ett e-postmeddelande till [email protected]. Våra kollegor ger dig all information du behöver och kan hjälpa dig med inköpsprocessen som professionell kund.
Kontakta avdelningen på engelska eller tyska och observera att det kan ta 1-2 veckor innan avdelningen svarar.
Om du har gjort en beställning men inte fått någon bekräftelse, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Om du inte kan känna igen avgiften på ditt bankkonto kan du kontrollera med familjemedlemmar eller vänner om de har gjort en beställning för din räkning.
Om du fortfarande inte kan hitta någon beställning kan du kontakta vår kundtjänst.
Om du har överfört mer pengar än nödvändigt eller om ditt kreditkort har belastats med fel belopp, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att tillhandahålla en lösning för dig.
Kom ihåg att tillhandahålla ett betalningsbevis.
Ditt betalningsbevis bör innehålla följande information:
(PayPal)
- Den e-postadress som du använde för betalningen
- till vilket PayPal-konto (vår e-post) du betalade
- Belopp, datum
(Kredit-/betalkort)
- Den e-postadress med vilken du beställde
- Belopp, datum
(banköverföring)
- Vem har gjort överföringen? (Kontoinnehavare, IBAN)
- Till vilket konto överfördes pengarna? (vårt kontonummer)
- Belopp, datum
- Avsedd användning
Om du vill ha en kopia av fakturan kan du kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att tillhandahålla en lösning för dig.
Enligt företagets policy är det inte tillåtet att göra några ändringar eller modifieringar i fakturan när den väl har utfärdats. Vi förstår att detta kan orsaka olägenheter för dig. Vänligen acceptera våra uppriktiga ursäkter.
För att kunna utnyttja återbetalningen av mervärdesskatt måste du först registreras som "Professionell kund".
För framtida inköp utan moms rekommenderar jag att du kontaktar den avdelning som ansvarar för försäljning till yrkesverksamma: [email protected].
Vänligen kontakta denna avdelning på tyska eller engelska för att få ett snabbare svar.